Vendor Friday – Workday

We zien dat veel organisaties worstelen met de selectie van long- en shortlist softwareleveranciers vanwege het gebrek aan kennis over de leverancier, verschillende percepties en de grote variëteit in het leverancierslandschap. Daarom willen we organisaties helpen wij hun besluitvormingsproces door middel van het introduceren van een blog. Elke week zullen we dezelfde vijf vragen aan een andere software leverancier. 


  1. Kunt u de functionaliteiten van uw HR-product beschrijven en in welke landen u actief bent?

Workday wordt algemeen erkend als een van de weinige platforms die wereldwijd een compleet HR en Finance team kan bedienen. Workday omvat de volgende takken van HR zonder de noodzaak van enige vorm van integratie.

Workday’s doel als platform partner in zowel HR als Finance suite is om onze klanten te dienen in hun HR business behoefte. Workday stelt HR teams en executives in staat om continu te plannen, uit te voeren en te analyseren binnen één platform.

  1. Wat onderscheidt jullie HR oplossing van de concurrentie?

Workday is uniek gepositioneerd om groeiende organisaties te helpen met out of the box best practices in een gestandaardiseerd platform dat door de klant zelf geconfigureerd kan worden. Door de wereldwijde aanwezigheid van Workday kunnen we Nederlandse organisaties altijd en overal ondersteunen. Bovendien wordt elk aspect van HR afgedekt binnen één oplossing zonder dat er integraties nodig zijn om applicaties aan elkaar te koppelen. Hierdoor is het Workday platform flexibel om te groeien, uit te breiden en met de business mee te werken in plaats van een mogelijke rem te zijn op de evolutie van de organisatie. Workday is wereldwijd in de kern en lokaal wanneer dat nodig is.

Wij zien onszelf met trots als een HR-partner die best practices deelt en een levendige HR-community binnen de regio en wereldwijd onderhoudt. Aangezien alle Workday klanten hetzelfde platform gebruiken, is het bespreken van configuraties, best practices en elkaar helpen vanzelfsprekend binnen de Workday community.

  1. Hoe zou je de gemiddelde organisatie omschrijven die jullie oplossing gebruikt? Zijn jullie actief in een specifieke sector of grootte van organisaties?

Workday wordt gebruikt door organisaties variërend van 100 medewerkers tot grote ondernemingen met tienduizenden medewerkers. Door de gestandaardiseerde aard van ons platform en de configureerbaarheid, is Workday een geweldige manier om te beginnen met strategisch HR out of the box, terwijl het ruimte geeft aan organisaties om bedrijfsprocessen te implementeren en flexibel te zijn tijdens hun reis. Al onze klanten, groot of klein, krijgen de aandacht en ondersteuning die ze verdienen met een toegewijde customer success manager. Momenteel bestaat 75% van de klanten van Workdays uit middelgrote ondernemingen, variërend van 200 tot 3500 werknemers.

  1. Hoe ziet jullie roadmap er in 2024 uit?

In 2024 zullen er in beide halfjaarlijkse updates nieuwe features worden uitgebracht. Deze richten zich op het verrijken van de gebruikerservaring door Workday te introduceren en uit te breiden in hun dagelijkse bedrijfsapplicaties zoals Microsoft Teams & Outlook en Slack.

Er is een hernieuwde focus op AI en machine learning in de wereld en sinds 2005, toen Workday werd opgericht, maakt Workday al gebruik van deze concepten. Dit jaar komen er generatieve AI-mogelijkheden voor het genereren van functiebeschrijvingen, kennisbankartikelen, groeiplannen voor medewerkers en werkverklaringen, en contractanalyses en -correcties. Een andere primeur is de Manager Insights Hub, een nieuwe oplossing binnen Workday Human Capital Management die een vereenvoudigde en verbeterde managerervaring biedt, aangedreven door AI.

  1. Welke tip heb je voor organisaties die op zoek zijn naar nieuwe HR-technologie?

HR-technologie moet geen raketwetenschap zijn! Idealiter moeten zowel je HR-team als je eindgebruikers het systeem zo gemakkelijk mogelijk kunnen adopteren. Omdat werknemers het hart van elke organisatie vormen, wilt u ervoor zorgen dat u hen nu en in de toekomst van dienst kunt zijn. Dit betekent dat je in zee moet gaan met een leverancier die zowel flexibiliteit als capaciteit voor groei en verandering biedt en tegelijkertijd voorop loopt op het gebied van gebruikerservaring.

Als je een HR-technologieproject benadert, zorg er dan voor dat het projectteam zich op zijn gemak voelt bij het analyseren van de behoeften van je organisatie en het overnemen van best practices in de markt. Een HR tech adviesbureau kan een grote hulp zijn wanneer uw organisatie behoefte heeft aan gestructureerde begeleiding bij het nemen van een weloverwogen beslissing over nieuwe HR technologie!


We hopen dat we met de antwoorden op deze vijf vragen een beeld kunnen schetsen van de functionaliteiten van Workday, die meer houvast geven in het keuzeproces van een nieuw HR-systeem.  Met de focus op HR en Finance biedt Workday een personaliseerbaar functionaliteitenpakket aan, dat zowel in Nederland als in het buitenland implementeerbaar is. Hun diverse en internationale klantenbestand onderbouwt dit.

Zoals al eerder benoemd kan het door verschillende redenen lastig zijn om een keuze te maken in het drukbezette HR-vendor landschap. Services HQ kan hulp bieden bij de keuze maken voor welk systeem het beste bij jouw organisatie past, aangezien wij als één van de weinige digitale HR transformatie bedrijven in Nederland die vendor onafhankelijk zijn. Heeft u hier interesse in? Neem dan contact op!

Meer blogs

Het belang van guiding en design principes bij de implementatie van een HRIS

De implementatie van een Human Resources Information System (HRIS) is essentieel geworden voor organisaties die streven naar efficiëntie en effectiviteit in hun personeelsbeheer. Echter, het succes van een HRIS-implementatie rust niet alleen op de technologische aspecten, maar juist op de gehele HR transformatie. Deze transformatie begint met de juiste guiding en design principes.

Lees verder »
nl_NLDutch